Connect with us

Novetats discogràfiques

EL PETIT DE CAL ERIL torna amb nou disc després de tres anys de silenci

Publicat fa

el

Avui 23 d’abril, diada de Sant Jordi, El Petit de Cal Eril anuncia per sorpresa el seu retorn, després de tres anys de guaret, i la sortida del nou disc “ERIL ERIL ERIL”, així com els concerts de presentació a Barcelona. Aquí podeu veure el teaser del disc.

Per tal d’explicar les novetats en persona als seus seguidors, per Sant Jordi el grup s’instal·la al C.A.T. de Gràcia. Entre les 13h i les 21h hi haurà muntat un iglú de vent com el que acollirà els concerts de presentació, dins el qual es podrà escoltar el nou disc i aconseguir-lo en vinil de manera anticipada.

El llançament oficial a botigues i plataformes digitals serà el dia 9 de maig, sense que aparegui abans cap single previ. No obstant, ja es pot aconseguir el vinil des d’avui al web del grup.

També s’han anunciat els concerts de presentació, que tindran lloc els dies 10-11-12-13 de juny a IDEAL Centre d’Arts Digitals, a Barcelona. Les entrades ja estan a la venda aquí.

‘ERIL ERIL ERIL’
Llançament oficial: 9 de maig de 2025

Tot això que t’explico no és mentida, és història.

El setembre de 2022, després de sis anys de saludable hiperactivitat, El Petit de Cal Erils’acomiadava amb un cartell que indicava: “Tanquem per anar a pescar”. Llavors vingué el silenci. Ningú sap gaire com ha passat l’estona, a quina cala ignota ha estat tirant la canya. Però malgrat el misteri, ja estem en disposició de confirmar que els anys de guaret han donat fruit. El Petit de Cal Eril torna.

El Petit de Cal Eril torna tal com se’n va anar: sense gaires explicacions, quasi per art de màgia. No hi era, però de cop ja hi sóc. Sense fer soroll ja té llest un nou disc, 12 noves cançons que, si féssim cas del títol, haurien de ser marca de la casa, ADN pur: “ERIL ERIL ERIL”, es diu. Però com que a la primera cançó ja ens alerta que “jo ja no sóc qui era”, doncs a veure.

Perquè els que coneixeu El Petit de Cal Eril ja sabeu que no acostuma a transitar pel camí senzill, que necessita obrir vies i moure’s pels marges. Té una mica d’al·lèrgia a fer les coses com les fa tothom. Aquest és doncs un disc amb milions de preguntes i molt poques respostes, o potser amb totes les respostes possibles, que són infinites. Hi ha misteris, promeses, secrets, pensaments, un mar de dubtes i nusos per desfer. Independència, radicalitat, art. Éssers humans, persones, amics. La frontera difusa entre l’obscuritat i la tendresa.

“ERIL ERIL ERIL” s’ha enregistrat a l’estudi-teatre del grup a Guissona, amb el californià Luke Temple a la producicó i Paco Loco d’enginyer de so. Les mescles són de Jordi Matas i el màstering, de Heba Kadry.

Per presentar el disc en viu, El Petit de Cal Eril oferirà una sèrie d’actuacions molt especials i úniques que transcorreran en un espai alhora oníric i efímer: dins un iglú de vent.

Novetats discogràfiques

DAN PERALBO I EL COMBOI publica el seu segon disc “Quin goig”

Published

on

By

Des de la presentació del disc a l’Apolo fins a diferents de festivals o fent vibrar a les millors Festes Majors de Catalunya, l’any passat els de Torelló van recorrer els principals escenaris de Catalunya reivindicant-se, clara i desacomplexadament, com una banda de rock. Tant si és per saltar entre el públic a mitja cançó o fer pujar a tocar les guitarres a un espontani: autèntics, frescos i sense filtres a cada decisió. El rock és la seva identitat.

Va ser al novembre de 2025 quan Dan Peralbo i El Comboi van baixar dels escenaris  per endinsar-se a l’estudi de Montgrí (Cala Vento), on van enregistrar el que divendres passat va sortir a la llum com el seu segon disc: Quin goig

El disc el conformen 11 cançons que proposen un viatge per l’univers de la banda. Entre guitarres i melodies que s’enganxen, la genuinitat característica dels de Torelló travessa l’auricular per arribar a cada part del cos i de l’anima de qui l’escolta. 

Quin goig anirà acompanyat d’una gira amb els festivals més destacats del nostre país com el Cruïlla, el Vida, l’Embassa’t… i de les millors festes majors on es podrà veure el més característic del grup: el seu directe. Fresc, genuí i electrificant, veure Dan Peralbo i El Comboi dalt de l’escenari és com banyar-te al mar després d’un hivern llarg, el cos i l’ànima bateguen perquè gaudeixen d’una experiència única dins del panorama musical actual. 

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.