Connect with us

Novetats discogràfiques

FOX SYSTEM publica “L’únic que tinc”, el primer avançament del nou EP “Cançons pòstumes”

Publicat fa

el

Fox System, el grup de punk-rock demencial de Rosselló (Lleida), estrena aquest divendres 15 de maig la cançó “L’únic que tinc“, primer avançament del nou EP “Cançons pòstumes“, que la banda publicarà el pròxim 29 de maig.

El treball estarà format per quatre cançons, i L’únic que tinc en serà l’únic avançament abans de la sortida oficial del disc. El tema parteix dels primers versos del poema Ben poca cosa tens, de Miquel Martí i Pol, però acaba derivant en una crítica al materialisme i a l’abandonament personal. La publicació del senzill anirà acompanyada d’un videoclip produït per L’Holograma Productions.

Aquest nou treball —el primer que publica la banda en cinc anys— es va enregistrar a principis de 2026 a Zamenhof Estudi (Lleida), sota la producció de Víctor Ayuso, que també n’ha signat la mescla. El màstering ha anat a càrrec d’Ultramarinos Mastering, a Barcelona. El disc s’editarà en vinil a través de diversos segells independents: Grans Records, Rat Productions, Mulisec Records, Silencio Tóxico, Discos Pinya i Maybe Yes HC. La portada i l’art de l’edició física són obra del dissenyador Jesús Alcázar “Xai”.

El grup de Rosselló (Lleida) trenca el seu silenci discogràfic després de cinc anys amb un EP que sortirà a la llum el 29 de maig

El títol de l’EP està estretament vinculat amb la temàtica de les quatre cançons que el conformen, centrades en la vida i la mort des de perspectives i moments vitals diferents. Lluny d’un enfocament exclusivament tràgic, Cançons pòstumes també reivindica el vitalisme, la memòria i el record de les persones que ja no hi són. A més, el grup aborda qüestions socials com la crisi de l’habitatge, la salut mental, les addiccions o el consumisme desaforat. Amb aquest títol, Fox System també manté el cinisme que els ha caracteritzat, doncs “Cançons pòstumes” també vol ser una sàtira sobre el suposat final del grup, el qual portava cinc anys sense publicar treball discogràfic i que molts donaven per mort.

Fox System es va formar l’any 2016 i actualment està integrat per Genís Casanovas (veu i baix), Marc Farell (bateria) i Ramon Sanmartín (guitarra). Després de publicar dues maquetes, la banda va editar l’any 2021 el disc Dualitat, un treball que els ha portat a actuar

NdP – Fox System publica ‘L’únic que tinc’, el primer avançament de ‘Cançons pòstumes’ arreu del territori català. Després de publicar diverses versions i senzills en els darrers anys, ara enceten una nova etapa amb Cançons pòstumes, que començaran a presentar en directe aquest estiu.

Novetats discogràfiques

CORIZONAS publiquen “Una y Otra Vez”, la seva cançó més contagiosa fins ara

Published

on

By

Corizonas ens regalen una preciosa i mordaç crònica d’èpica biogràfica i rock immaculat com a nou single d’avançament.

Després de “Principio y final” i la seva versió del “Tú me dejaste de querer” de C Tangana amb El Niño de Elche, arriba el tercer single del que serà el quart àlbum d’aquesta super banda, disc que es publicarà el 25 de Setembre.

Un suau riff entrellaçat a uns ”aho aho aho” inicials i ja t’ha seduït. Abans que la seva viciosa melodia de rock clàssic impregni els teus sentits i una lletra increïble, entre la pesadum i la venjança, capturin el teu cor.

“Una y Otra Vez” és d’aquelles cançons que entren directes. A la primera escolta. Com el millor pop espanyol (de Radio Futura a Leiva), on Corizonas, amb la seva identitat inconfusible: guitarres amb màgia i tornades trencadores, semblen obrir de bat a bat la seva música a tots els públics.

I és que “Una y Otra Vez” és, sens dubte, la cançó més enganxosa de Corizonas. A més a més d’un superb himne de resiliència vital i musical. I sobretot de persistència. Malgrat tot. Com un Sísif elèctric, adobat a l’èpica de la derrota (Viaje a ninguna parte/memorias de un vividor), quan els somnis s’escorren i d’altres ocupen el teu lloc (Los nuevos chicos del rock campan a sus anchas), enyorant de temps gloriosos però alhora orgullós d’una biografia apòcrifa on torna a sub.

És una cançó cinematogràfica, sacsejada per metàfores gràfiques i frases lapidàries. lluminós del millor pop-rock anglo-espanyol de tots els temps.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.