Connect with us

Novetats discogràfiques

Gresca i descontrol al nou disc “Incendis” dels Llacuna

Publicat fa

el

Aquí a l’underground.cat anem una mica tard, però anem. El passat 13 de març, la banda gironina Llacuna va publicar nou disc “Incendis” (2020) a través de la discogràfica barcelonina BCore. D’alguna manera Llacuna treuen a la llum el que realment van voler fer en el seu primer treball de fa més de dos anys, però en aquell moment encara estaven investigant. Si un coneix una mica a la banda, s’adonarà que ara s’ha trobat el so i, en definitiva, el discurs que aquests nois estaven buscant.

La melodia ha sortit de veritat a la superfície. Probablement, el tall “Incendi II” contingui la seva millor tornada fins a la data i, alhora, resumeixi millor el discurs del disc: nervi punk, ganes de moure el cap i el cos, veu i cors per gaudir cantant, apuntant amb el dit cap amunt i amb una birra a l’altra mà. Es nota que les cançons busquen la melodia però, alhora, també es pot apreciar el bagatge rítmic de la banda, ben après de el post-hardcore.

Per a l’edició en vinil, han pogut unir les forces de segells tan estimats per la banda com BCore Disc, CGTH Records, La Agonía de Vivir, Pundonor Records i Saltamarges.

El fitxatge d’un trompetista, Marçal Coll, també té part de culpa d’aquest nou so. Si bé en el primer disc la trompeta només apareixia en un trosset de l’última cançó, ara ja sona a la meitat de les composicions, i no es pot negar que la incorporació d’aquest instrument dóna una gran força i llum a la cançons.

També, ara, les guitarres donen més joc. És incontestable l’obsessió que tenen els integrants de la banda amb l’onada emo més recent. Les mil i una hores escoltant discs d‘Oliver Houston, Sport, Mom Jeans, Macseal, Dogs On Acid, I Love Your Lifestyle i una infinitat de grups similars hi són presents. Els riffs de guitarra no ho amaguen, tampoc els seus detalls més particulars, com la incorporació de afinacions obertes o la tècnica de tapping.

Si ens fixem en les lletres, encenen petites històries personals més o menys camuflades per part d’uns millennials cremant el dia a dia, en el context d’una societat capitalista clarament sense rumb. En aquest sentit, la gresca i el descontrol que tant els agrada, moltes vegades s’ajunta amb històries d’amor, introspecció personal i dosi (més o menys subliminal) de crítica social i missatge polític. La música com a forma de diversió o de protesta, però sempre com a via d’escapament personal.

Per a la gravació, mescla i mastering han tornat a confiar amb Ultramarinos Costa Brava. Aquest cop, però, Borja Pérez ha tingut un pes més decisiu, encarregant-se de tot l’enregistrament, fent tasques de productor i completant la barreja del disc. I per a l’edició en vinil, han pogut unir les forces de segells tan estimats per la banda com BCore Disc, CGTH Records, La Agonía de Vivir, Pundonor Records i Saltamarges. Ara comença la crema del disc en directe, sempre que la pandèmia ens deixi, és clar.

Imatge capçalera Sergi 1234

Novetats discogràfiques

QUERALT LAHOZ tria l’oblit festiu a “Pedí Perdón”, la seva cançó més sofisticada i ballable fins ara

Published

on

By

Ja està bé de demanar perdó! Per educades, per comprensives, o simplement per una submissió estructural involuntària, les dones demanem perdó més vegades de les que hauríem, fins i tot quan no en som culpables. Doncs bé, Queralt Lahoz diu prou, i ho fa amb el seu nou single: “Pedí Perdón”. Aquí, l’estrella de Santa Coloma de Gramenet revisa el propi passat per qüestionar-se les vegades que s’ha disculpat quan no li corresponia, expressant musicalment la decisió de no fer-ho. El nou tall, de fet, dibuixa un escenari on l’artista escull un oblit festiu abans que demanar perdó i tornar a una relació amb algú que el feia sentir culpable per una cosa que no era responsabilitat seva. Un oblit basat a cremar la nit ia ofegar els records a la festa ia l’electrònica. Perquè és important aprendre a no demanar perdó ia oblidar: una fórmula que, fet i fet, ens pot ajudar a seguir endavant.

“Pedí Perdón”, segurament la cançó més sofisticada i ballable de Queralt Lahoz fins avui, camina entre sons i samples lo-fi, amb una rítmica que beu del house, on l’electrònica es fusiona amb el R&B, el dance i sons heretats del hip-hop, i on les melodies vocals s’acosten també al soul. Sense renunciar al segell particular que aporta la seva forma de cantar, i amb una elegància que pot recordar Kaytranada, GoldLink o Anderson. , i haver fusionat l’electrònica i les arrels a Alto Cielo, el seu EP de 2023. Un eclecticisme i una capacitat camaleònica que, això sí, sempre parteixen de la seva puresa i la seva veritat com a artista.

AGENDA
ABRIL
26/4 | SEVILLA | Sala Malandar 
28/4 | CASTELLÓN | Coves de Sant Josep (Singin’ in the cave) * Todo se puso azul

MAIG
8/5 | BIME BOGOTÁ
11/5 | PAMPLONA | Baluarte (VERMÚsica) * Todo se puso azul
14/5  | RIVAS-VACIAMADRID | Auditorio Miguel Rios

JUNY
1/6 | ZARAGOZA | Vinosonic Festival
7/6 | PALENCIA | Festival Palencia Sonora
8/9 – 6 | BARCELONA | Share Festival
26/27 – 6 | BARBATE (Cádiz) | Cabo de Plata

JULIO
11/12/13 – 7 | BILBAO | Festival BBK Live
18/21 – 7 | ALCALÁ LA REAL (Jaén) | Festival Etnosur
20 – 7 | XÀTIVA (València) | Nits al Castell (concierto acústico)
26/7 | SANTIAGO DE COMPOSTELA | Festival 17 Grados Ribeira Sacra 

AGOST
7/8/9/10/11 – 8 | ARANDA DE DUERO | Festival Sonorama Ribera
14 – 8 | MAÓ | Es Claustre

SETEMBRE
26/27/28 – 9 | CÁCERES | Festival Extremúsika

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.