Connect with us

Festival

El 22 d’0ctubre, concert central del Festival Fusiònica 23.0 a l’Estraperlo de Badalona per celebrar els 25 anys

Publicat fa

el

Aquest any l’Arcada Koncerts celebra els 25 anys de l’associació i del Festival Fusiònica, com podeu comprovar, vam començar alhora… i s’han proposat el repte de celebrar-ho amb 25 concerts de 25 bandes diferents. Recolliran el millor que ha passat pels concerts que han organitzat entre el Fusiònica, el Dràstik i el MiniBeat.

“De les més de 500 bandes que hem pogut portar al d’amunt d’un escenari entre els diversos saraus que hem anat muntant, hem fet una selecció de 5 que ens representen a la perfecció i faran que el 22 d’octubre sigui un dia especial. Totes les bandes no hi cabien, però les que venen ho petaran”, ens comenta l’Arni de l’Arcada Koncerts.

El concert es realitzarà a la sala Estraperlo de Badalona, obrirà portes a les 20.30h i les entrades són a 15€ l’anticipada (ENTRADES) i 18€ a taquilla.

Ara repassarem una mica les bandes que actuen aquest 22 d’octubre a l’acte central del Festival Fusiònica 23.0

NOT SCIENTISTS (FR)
Not Scientists és un grup format al voltant de membres de UncommonMenFromMars i No Guts No Glory, dos referents de l’escena punk francesa que porten molts anys viatjant pel món. Tens, però també melòdic i sofisticat, el seu punk rock recorda a grups tan diferents com Buzzcocks, Thermals, Hot Water Music, o fins i tot Superchunk
La banda de Lyon anirà al Fusiònica a presentar part del seu tercer disc “Staring at the Sun”, una oda a les melodies i accents New Wave que recorden als The Cure i Killing Joke, serà la pedra angular d’una banda que roda a una velocitat vertiginosa per l’autopista de l’imprevisible. Renovant la seva confiança en Santi Garcia de l’estudi Ultramarinos Costa Brava, els quatre músics van acceptar ser posats en perill per l’enginyer de so àvid de novetats i van exorcitzar les influències enterrades al cor.

SAÏM
El segon llarg de Saïm, que vindran a presentar al Fusiònica, és també una trepidant col·lecció d’himnes punk-rock que no temen sonar íntims, mostrar els flancs i baixar el cap, admetre els errors tot i saber que els tornarem a cometre. En aquest nou treball, el trio de Felanitx-Manacor ha anat a tret fet i ha treballat amb els germans Santi i Víctor García a Ultramarinos Costa Brava, el lloc idoni per a una banda com Saïm. I a Ultramarinos han sabut treure profit d’una banda que, des que va publicar “Accidents” (Bubota, 2017), no ha deixat de fer concerts i de créixer davant de la mirada de tots, convertint-se en un dels valors més sòlids de l’escena.
Fràgil, de Saïm, és un disc sobre intentar construir alguna cosa a partir dels trossos trencats de promeses traïdes. De les que ens van fer i de les que ens vam fer a nosaltres mateixos. De tot el dolor i el plor que hem deixat enrere, tant el que hem provocat com el que hem patit. És un esforç per intentar treure de l’oceà de runa alguna certesa, per petita que sigui, i que es torni un salvavides sobre el qual sostenir encara que sigui només un gram d’honestedat.

TANØ!
La irrupció del power duo Tanø!, format per Oskar Garcia (ex vocalista i guitarrista de Hurricäde) i Víctor Álvarez (baixista d’Anchord), no es pot deslligar del vincle creat entre els dos grups, compartint escenaris i fins i tot una gira el 2014, així com de la decisió de Hurricäde de posar punt i final el 2015, després de vuit anys en actiu.
Com una clara evolució de Hurricäde, Tanø! segueix en format duo el camí de l’exploració sota els paràmetres d’una música plena de dinàmiques, descaradament rítmica, agressiva i a voltes dissonant. Les influències són notòries: Drive Like Jehu, Botch, Fugazi, Converge, The Locust, Abhinanda, HHH o els catàlegs de segells com Ebullition Records o Deathwish. Però què és Tano!? Post-hardcore? Math-core? Screamo? Emoviolence? Grindcore? Segurament tot això i, al mateix temps, res d’això. Perquè si una cosa deixa clara aqust duo és la seva voluntat de fugir constantment de la zona de confort, tot i partir i alhora fer honors a aquesta base mencionada.

ZEIDUN
No calen gaires paraules per presentar als Zeidun, només cal dir que el primer concert que els van muntar des de l’Arcada Koncerts data de l’any 2000 dins del Festival Fusiònica 2.0 i ja van per la 23.0 edició (2022). Ja han passat 22 anys …llavors no tenien ni carnet de cotxe, ni els 18 anys, però ja facturaven un so espectacular, particular; es notava que portaven mamant música de de ben petits. Sant Celoni rules….
Zeidun va ser la primera banda de cadascun d’ells, amb una música que els ha transportat a una altra dimensió, tan espectacular i brutal, que els camins que han anat agafant per separat amb el pas del temps, demostren l’actitud i la creativitat d’una reunió d’amics fent el que els agrada. Surfing Sirles, Joan Colomo, El Petit de Cal Eril, Les Cruet, Autodestrucció, The Unfinished Sympathy, La Celul·la Durmiente, Les Aus, The Cheese, Esperit!… bandes amb membres de Zeidun on es veu l’activitat d’aquests músics tan estimats per nosaltres.

TANSUMICA
tansumica​, de l’escuderia de l’Arcada Koncerts, facturen un post-hardcore cristal·litzat en una implosió de veterania, frescor i foscor a parts iguals, amb lletres demolidorament autoreflexives i riffs críticament urgents. S’emmirallen tant en Refused​ com en Engine Down,​ tant en Hot Water Music​ com en Randy​. No #volemmescanya? Doncs aquí la teniu.
Dos anys després del seu debut amb ​Sample EP​ (2018), el ​post-hardcore​ de tansumica implosiona amb 10 tracks que emanen veterania, frescor i foscor a parts iguals. En poc menys de 30 minuts, el nou disc △ incorpora sonoritats que recorden a la psicodèlia de ​Yahi​ (grup del qual formen part els 3 components de tansumica), afegint nous instruments al “power trio” de guitarra-baix-bateria. D’aquesta manera, violins i sintetitzadors fan de contrapunt a uns temes que desprenen mala llet pels quatre costats.

Festival

La Diablada arriba a Barcelona de la mà de Dante Spinetta, Son Rompe Pera i Belén Natalí

Published

on

By

El pròxim dissabte 4 de maig, la sala Paral·lel 62 acollirà la primera edició d’una nova forma de trobada entre alguns dels i les artistes llatinoamericanes més destacades i la millor música feta des de Barcelona per artistes llatinoamericans i llatinoamericanes.

El pròxim dissabte 4 de maig, la sala Paral·lel 62 de Barcelona acollirà la primera edició de la Diablada amb les actuacions de l’artista argentí, Dante Spinetta; la banda mexicana de cumbia-punk, SonRompePera; i la cantant argentina establerta a Barcelona, BelénNatalí; a més de les sessions de DJ de les argentines AsiaKnox i SonidoTupinamba.

La Diablada pretén ser una nova forma de trobada entre alguns dels i les artistes llatinoamericanes actuals més destacades i la millor música feta des de Barcelona per artistes llatinoamericans i llatinoamericanes. D’aquesta manera, volem celebrar l’explosiva mixtura del groove llatinoamericà amb el Mediterrani. Un esdeveniment que neix de l’aliança de Say It LoudCharco i Costa Futuro.

Dante Spinetta, el polifacètic artista que va obrir les portes al gènere urbà a Argentina, és una de les grans figures de la música llatinoamericana dels darrers 30 anys. Avui, més vigent que mai, es prepara per travessar l’Atlàntic amb el seu últim disc, Mesa Dulce, on compta amb col·laboracions com les de Trueno i Ca7riel. Tot i això, els seus grans èxits com “Mostro” i “Soltar” no faltaran al seu show.

Son Rompe Pera (imatge principal), grup de fusió musical de Mèxic, caracteritzat per integrar en una base de cúmbia, gèneres musicals com danzón, punk, i molts més. Entre els seus admiradors i més propers col·laboradors poden comptar amb el Macha (Chico Trujillo, Bloque Depresivo) i Mario Galeano (Frente Cumbiero). Aquest maig aterraran aquí amb Chimborazo, el seu projecte més recent, un mix de cúmbia moderna; un àlbum tant rebel com irreverent, actituds que es faran notar a dalt de l’escenari, tant a Barcelona com a Coachella, el famós festival de Califòrnia on acaben de confirmar la seva actuació.

Belén Natalí, l’argentina instal·lada a Barcelona continua presentant en directe el seu nou EP Jaracandá on navega entre ritmes pop/lo-fi i reminiscències R&B, jazzístiques i de la música jamaicana. Amb Jacarandá, Belén Natalí s’aventura en el terreny del pop independent amb honestedat i vulnerabilitat, creant una atmosfera acollidora i màgica. Jaracandá ha comptat amb col·laboracions de luxe com la de Ferran Palau a la cançó que dóna títol a l’EP, un tema amb atmósfera R&B lo-fi amb un toc urbà; i amb Santa Salut a “Clones”, un temazo d’indie pop sense complexos amb rapejades a doble tempo.

Asia Knox, DJ resident a Barcelona i productora de Noche Romántica “NYC · BCN · Oakland · LA”. El seu estil es contorneja picant pels sons llatins dels 60 i 70: Boogaloo, House Merengue, Salsa, Cumbia, Funk, Latin Soul, Mambo… portant-nos de viatge a la diversitat musical Llatinoamericana, des dels seus orígens fins a l’actualitat. Els seus vinils han sonat per diferents sales i festivals en l’àmbit estatal i internacional (Estat espanyol, Alemanya, Portugal, França, Itàlia, Argentina…).

Sonido Tupinamba, barreja la calor del tròpic amb els sons més ballables de la música disco, el funk i el house d’ahir i avui. Incansable investigadora dels ritmes Africans i Llatinoamericans, va fundar el club de ball Poly–Rythmo Club el 2017 per on han passat Nu Genea, Frankie Francis (Sofrito) i Guts (Heavenly Sweetness) entre d’altres. Ha actuat en grans festivals com Glastonbury, WOMAD, Primavera Sound, Estéreo Picnic i també ha mogut pistes de ball de temples musicals com Pikes (Eivissa), Nitsa (Barcelona), Bar Caracol i Heavy House (San Pablo) o Noche Negra i Terminal Club (CDMX).

ENTRADES

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.