Novetats discogràfiques
La Niña, l’impactant nou single de Clara Peya
Amb un impressionant currículum a l’esquena, musicalment Clara Peya és inclassificable. Inquieta, visceral i transcendent, fuig de tòpics i, sobretot, creu en el poder de l’art com a eina de transformació social.
Clara Peya, considerada una de les pianistes més prolífiques i transgressores de l’Estat, és energia i sentiment en estat pur. Sempre amb el piano com a centre de gravetat per compondre i escriure cançons del seu nou treball, beu de les sonoritats d’artistes com Samora Pinderhughes, RY X, Patrick Watson, Douglas Dare, Beady Belle, o referents consagrats com Portishead o Björk.
Amb una personalitat artística contagiosa i torrencial, en directe es despulla, es transforma i capta l’atenció del públic de manera hipnòtica. Activista i lluitadora incansable va ser reconeguda amb el Premi Nacional de Cultura 2019 per la seva trajectòria musical i compromís social.
La Niña és el nou single de Clara Peya i el primer avançament de Perifèria, el seu pròxim àlbum i estarà disponible el 13 de novembre en totes les plataformes.
Videoclip dirigit per Ariadna Peya i produït per Jep Jorba (Poca Broma Produccions)
Amb aquesta cançó pop, que no perd el so experimental que la caracteritza, Peya llança un crit a la solitud. Una lletra esquinçadora carregada d’intenció, interpretada per Enric Verdaguer (HENRIO), ens parla de la lluita per l’existència en un món ple de prejudicis i de trencar estructures immòbils i caducades.
El single s’acompanya d’un videoclip dirigit per Ariadna Peya i produït per Jep Jorba: una peça audiovisual amb un gran component simbòlic que materialitza el concepte d’estructura caduca i podrida mitjançant un espai decadent del qual els seus habitants tracten d’alliberar-se.
La Niña és una fugida. Desaparèixer per tornar a respirar.
Novetats discogràfiques
Aguijón al corazón: ME AND THE BEES publica el seu quart àlbum “Siempre igual”
Arriben brunzint, batent ales 200 vegades per segon, a 250 hercis, Me and the Bees: amigues i residents a Barcelona, s’estan saltant passos de zebra i semàfors vermells per aconseguir-te, amb molta mel (i una mica de mala llet) acumulada i amb l’agulló apuntant cap a l’últim solc de la teva memòria.
Després de vuit anys en silenci, ja són aquí: Ester Margarit, la vocalista dolça que sap mastegar la pena com un xiclet i escopir-la en tornada rodona, la dona amb samarreta de Hüsker Dü i el seu baix bombant línies de batecs; Carlotto Leoz, el tipus que dóna els guitarras amb el serrell, però que sap sonar saltarí i dringant com una monedilla de plata en un rierol (tocava als Scientists oa Aztec Camera?), Eli Molina, la cosina dels Wipers, amb la seva guitarra que la mata vegades enfadats, la primera bateria del món que va fer un concert sencer amb el seu fill a la falda, els braços al seu coll com un koala.
“El grup presenta el disc a Barcelona amb Juan Wauters el proper 10 de desembre”
Mira’ls: semblen personatges de Peanuts que només han sopat cervesa i que ara viuen la seva Hora d’aventures dibuixada per Peter Bagge. Escolta’ls: sonen igual, furiosos i dolços, a quatre veus, una pinyata colorista d’indie-pop-rock-vida, una carpeta amb les nostres coses preferides enganxades. I canten per primera vegada en castellà per entendre’s i perquè els entenguem. És clar i alt.
Els discos en anglès es diuen “records”, com els records en català, o “albums”, com els quaderns de fotos. I “Sempre igual”, el quart LP, és un compendi de la nostàlgia, sí. Però de la bona nostàlgia. No la que fa que tornin les muscleres o el feixisme, sinó la que ens recorda que si vam poder ser feliços una vegada, estem perdent el temps si no intentem ser-ho ara.

Me and the Bees “Siempre igual” ALBUM
Data d’edició: 24 d’octubre 2025
Compra el disc AQUÍ
Hi ha aquí compte de comptes, cartes d’amor, striptease d’enyorances i de pors: por a envellir, que desapareguin les sales, els concerts i tu. Invitacions a plorar i aprendre a recordar per ser feliç (com una perdiu). Inventaris de noms estimats, com als hits més encesos de Comet Gain.
“Sempre igual” és el bar del retrobament, les quatre fases del duel, el festival de l’abraçada i l’autocar d’excursió que ens porta al bocí millor del nostre passat. Encara sort que han tornat. Que mai canviïn. Que segueixin Sempre igual, “encara que passin els anys, amb el puny ben alt”, recordant-nos que si Me and the Bees són aquí, aleshores nosaltres estem vius ara. — Miqui Otero.
-
Festival6 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques7 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible7 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
