Connect with us

Novetats discogràfiques

La Niña, l’impactant nou single de Clara Peya

Publicat fa

el

Amb un impressionant currículum a l’esquena, musicalment Clara Peya és inclassificable. Inquieta, visceral i transcendent, fuig de tòpics i, sobretot, creu en el poder de l’art com a eina de transformació social. 

Clara Peya, considerada una de les pianistes més prolífiques i transgressores de l’Estat, és energia i sentiment en estat pur. Sempre amb el piano com a centre de gravetat per compondre i escriure cançons del seu nou treball, beu de les sonoritats d’artistes  com Samora Pinderhughes, RY X, Patrick Watson, Douglas Dare, Beady Belle, o referents consagrats com Portishead o Björk.

Amb una personalitat artística contagiosa i torrencial,  en directe es despulla, es transforma i capta l’atenció del públic de manera hipnòtica. Activista i lluitadora incansable va ser reconeguda amb el Premi Nacional de Cultura 2019 per la seva trajectòria musical i compromís social.

La Niña és el nou single de Clara Peya i el primer avançament de Perifèria, el seu pròxim àlbum i estarà disponible el 13 de novembre en totes les plataformes.

Videoclip dirigit per Ariadna Peya i produït per Jep Jorba (Poca Broma Produccions)

Amb aquesta cançó pop, que no perd el so experimental que la caracteritza, Peya llança un crit a la solitud. Una lletra esquinçadora carregada d’intenció, interpretada per Enric Verdaguer (HENRIO), ens parla de la lluita per l’existència en un món ple de prejudicis i de trencar estructures immòbils i caducades. 

El single s’acompanya d’un videoclip dirigit per Ariadna Peya i produït per Jep Jorba: una peça audiovisual amb un gran component simbòlic que materialitza el concepte d’estructura caduca i podrida mitjançant un espai decadent del qual els seus habitants tracten d’alliberar-se.

La Niña és una fugida. Desaparèixer per tornar a respirar.

Bandes

“Leoncio Badía”, primer avançament del nou LP dels Futuro Terror, que se separen

Published

on

By

Diverses notícies en una. La primera és que Futuro Terror ens presenten “Leoncio Badía”, el single d’avançament del que serà el seu nou LP, “Presente”, que estarà als carrers el 20 d’octubre en una edició limitada en vinil de 12”. La segona és que Futuro Terror se separen, ho deixen. La tercera és que faran un concert de comiat el 22 de desembre a la sala Copérnico, a Madrid, al costat dels seus amics de Sudor. La quarta és que la prevenda del vinil de “Presente” ja està oberta.

Superada la muntanya russa d’emocions d’aquestes tres notícies, hi anem per parts. “Leoncio Badía” és el tema amb què s’obre “Presente”, un disc de 7 cançons que ens torna als Futuro Terror que sempre vam voler, que necessitem, que en aquests 11 anys ens han acompanyat, sempre presents malgrat haver-se’n situat (també sempre) elegantment al marge de la voràgine de la indústria. “Presente” serà el cinquè àlbum de la banda, el cinquè en una trajectòria impecable en què no ha sobrat ni un disc, ni un sol tema, en la intersecció perfecta de punk, pop, i les millors lletres que s’han vist a Espanya en molt de temps.

Per compondre i gravar “Presente” Futuro Terror s’han pres el seu temps. Ho han gravat en dues tandes diferents i en dos estudis diferents (Harrisound amb Alex Román i Millenia amb Diego Escriche), i ha estat barrejat per Jose Pazos. El disseny de l’edició en vinil és obra de Óscar Mezquita. Tot a València, tot queda a casa.

La portada de “Presente”, com la del seu single d’avançament, és negra, és el no-res, tot s’apaga. Estant, com està, el terror en el present, el futur ja no existeix, el futur ja és aquí, i ja no hi ha lloc a Futuro Terror. No és possible un comiat més íntegre que aquest.

Tot i que moltes vegades Futuro Terror ha estat etiquetat com a “post-punk” aquesta és la primera vegada en què realment les cançons mostren una clara intenció en aquesta direcció, deixant enrere les estructures clàssiques, progressions i mottos del punk i del pop per endinsar-se en altres territoris. “Leoncio Badía” n’és una mostra.

Cadascuna de les cançons de “Presente” té una història, però per ara ens centrarem en aquest avaçament Leoncio Badía, que llegeixi la premsa ho haurà vist, va ser un republicà a qui van encarregar enterrar els represaliats a les fosses comunes de la duríssima repressió que va tenir lloc a la Comunitat Valenciana a les acaballes de la guerra. Leoncio es va preocupar d’afegir a cada cadàver algun element personal perquè, si algun dia en el futur algú recuperava aquests cossos, pogués identificar els seus familiars. Un gest a cegues d’un home que va triar arriscar-se per un futur que potser ni tan sols arribaria a conèixer mai. I amb aquesta elegia a Leoncio, Futuro Terror torna una vegada més els peus a la terra enmig del mar de mentides, llocs comuns i soroll que embarulla el nostre dia a dia.

“Leoncio Badía” ja es pot escoltar a totes les plataformes, aquí els enllaços. El vinil de “Presente” es pot comprar en prevenda a la web de Humo Internacional. I les entrades per al concert a Copérnico són a la venda aquí.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.