Bolos
Willis Drummond presenta “Bidasoa”, primer avançament del seu nou disc
Encara no s’ha filtrat res sobre aquest disc de Willis Drummond tret de les dates de les primeres presentacions (BILBO el 26 de novembre i BIARRITZ el 2 de desembre).
En un estil més assossegat que al que ens tenen acostumats, la banda de Baiona ens ofereix una cançó crua i entendridora sobre el tema de la frontera (el riu Bidasoa) criticant el que representa per a ells com a Bascos, però també tractant-lo de manera més universal , denunciant en particular les dramàtiques conseqüències que el seu tancament representa per als migrants que intenten creuar-lo.
El videoclip de Bidasoa és obra de François Devulder, àlies FVA, director entre altres dels vídeos a war is coming de Jeanne Added, o face du monde de la banda Pion.
Veiem els integrants del grup caminant a la vora del riu, però també retrats de persones afins a la realitat d’aquesta frontera i imatges més artístiques i simbòliques, d’interpretació més lliure. El text, com sempre a Willis Drummond, està cantat a Euskara però també apareix en forma de subtítols, tant en llengua original com en francès i castellà. El grup deixa clara la intenció de posar al mateix nivell la música i el missatge que llança. El vídeo finalitza amb un homenatge als migrants que s’han ofegat al riu en intentar creuar-lo els darrers anys.
Entrades pels concerts (BILBO el 26 de novembre i BIARRITZ el 2 de desembre).
Bolos
SELVA NUA anuncia una aturada indefinida i quatre concerts de comiat
Els lleidatans Selva Nua anuncien una aturada indefinida en la seva activitat musical, i ho fan amb una gira de quatre concerts de comiat, que culminarà el proper 19 de juny amb un concert final a la sala Razzmatazz de Barcelona, i que passarà abans per Lleida (10/5, Camps Elisis), Sabadell (28/5, Festival Observa), i Santa Coloma de Queralt(30/5, Festival Maig).
“Selva Nua ens aturem indefinidament. Després d’un trajecte de 6 anys, hem decidit parar per mirar endins i cuidar-nos. Encara ho estem processant, però sens dubte mirar enrere ens fa posar la pell de gallina. Hem viscut coses que mai hauríem imaginat i només us podem donar les gràcies per acollir la nostra música amb tant d’amor i per la confiança que ens heu regalat des del primer dia.
Gràcies especials a les persones que, d’una manera o altra, heu ajudat a fer possible el creixement selvàtic. Dos discos que no només recullen cançons, sinó hores i hores de feina, vivències, quilòmetres, emocions de tota mena, riures, nervis i una bona pila de concerts que guardarem per sempre com un tresor.
No volem marxar sense despedir-nos com cal. Per això farem una minigira de 4 concerts que finalitzarà el 18 de juny a la sala Razzmatazz de Barcelona.”

El grup va néixer el 2020 de la mà de Joana Jové, Adrià Garcia i Gerard Català, provinents de diferents poblacions de la rodalia de Lleida, però que vivien repartits entre Barcelona, Tarragona i Girona. La distància no va ser un problema, sinó un al·licient, per tal que en el moment més cru d’aquella pandèmia gravessin una cançó, “Nuvolosa”, que -sorpresa- els obriria algunes portes.
I és que sense proposar-s’ho gaire, van guanyar el concurs de talents confinats que organitzaven les Cases de la Música. El premi era gravar un disc, que es va cuinar a foc lent fins que el 2022 van publicar el seu debut “Momentani”, que es va revelar com una veritable glopada d’aire fresc per la nostra escena musical, amb referents que van d’Alice Phoebe Lou a Men I Trust, passant per Faye Webster o Yellow Days.
Després d’un parell d’anys presentant-lo en directe per sales i festivals de tot el territori, Selva Nua va publicar el passat octubre el seu segon àlbum “I tu què fas quan no fas res?”, un tractat de pop elegant i sofisticat que es deixa acaronar pel soul més sedós, amb arranjaments singulars, línies de baix de marcada personalitat, i lletres intel·ligents i evocadores. Una geografia sonora particular on sempre s’han sentit molt còmodes, i des d’on ja van sorprendre tothom amb el seu celebrat debut.
Selva Nua son Joana Jové (veu, guitarra), Adrià Garcia (baix) i Pol Mitjans (bateria), acompanyats en directe per Miquel Allué (guitarra) i Arni Gudjonsson (teclats).

-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques7 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible7 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
