Connect with us

Novetats discogràfiques

Ricky Gil & Biscuit presenten l’àlbum “Artefactes sonors de l’underground català”

Publicat fa

el

Després de publicar el seu primer àlbum en solitari, Infinites rutes invisibles, acompanyat de la banda Biscuit i d’una llarga carrera amb projectes tan emblemàtics com Brighton 64, Matamala o Top Models, RICKY GIL & BISCUIT presenten l’àlbum “Artefactes sonors de l’underground català”, una veritable joia per als amants dels sons més amagats de les dècades dels 60 i els 70. Un homenatge necessari a artistes com Sisa, Ia & Batiste, Gato Pérez, Pau Riba, Melodrama i Guillermina Motta, entre d’altres. El disc ha comptat amb les col·laboracions especials de Joana Serrat, Namina, Jordi Batiste, Manel Joseph i els germans Olivé de Melodrama. 

RICKY GIL & BISCUIT
Ricky Gil, guitarrista, cantant i compositor barceloní, és conegut com a membre fundador de grups tan emblemàtics com Brighton 64, Matamala oTop Models. Com a escriptor, acaba de publicar el llibre sobre música en directe Qui toca aquesta nit? (Rosa dels Vents, 2023).

Biscuit són un grup de Vilanova amb una àmplia trajectòria, una discografia excel·lent i una solvència contrastada. Xavi i Armand Cardona a les guitarres, Àngel Zambudio al baix, Fermí Roca a la bateria i David Charro als teclats formen un dels grups de rock més sòlids i imprescindibles de Catalunya.

Ricky Gil & Biscuit van iniciar la seva col·laboració amb el disc Infinites rutes invisibles (Chesapik, 2021), que va ser rebut amb excel·lents crítiques. Ara tornen amb un projecte molt especial, un nou disc on recuperen una dotzena de perles poc conegudes de la música catalana dels anys 60 i 70, d’artistes com Sisa, Ia & Batiste, Gato Pérez, Pau Riba, Toti Soler, Melodrama i Guillermina Motta, entre d’altres.

“Artefactes sonors de l’underground català” és el nou disc de Ricky Gil & Biscuit, i ha comptat amb la col·laboració estelar de Joana Serrat, Namina, Jordi Batiste, Manel Joseph i els germans Olivé de Melodrama. 

RICKY GIL & BISCUIT – ARTEFACTES SONORS DE L’UNDERGROUND CATALÀ (1964-1979)

Aquest disc és un regal, una veritable joia per als amants dels sons més amagats de les dècades dels 60 i els 70. A la Catalunya de finals del franquisme, en plena revolució generacional, una sèrie d’artistes il·luminats van experimentar de manera magistral amb gèneres com el folk-rock, el rhythm&blues, el garatge, la psicodèlia o la rumba.

Eren artistes com Pau Riba, Sisa, Ia & Batiste, Toti Soler, Gato Pérez, Guillermina Motta i molts altres, que van crear obres mestres com Dioptria, Galeta Galàctica, Chichonera’s Cat Miniatura.
 
Ara, Ricky Gil & Biscuit, una de les combinacions més explosives dels darrers temps, han investigat en el repertori d’aquests pioners, han dessoterrat una dotzena de cançons i han gravat un àlbum sense concessions, poderós, intens i respectuós amb les fonts, que inclou la col·laboració d’alguns dels artistes originals supervivents.

Novetats discogràfiques

DAN PERALBO I EL COMBOI publica el seu segon disc “Quin goig”

Published

on

By

Des de la presentació del disc a l’Apolo fins a diferents de festivals o fent vibrar a les millors Festes Majors de Catalunya, l’any passat els de Torelló van recorrer els principals escenaris de Catalunya reivindicant-se, clara i desacomplexadament, com una banda de rock. Tant si és per saltar entre el públic a mitja cançó o fer pujar a tocar les guitarres a un espontani: autèntics, frescos i sense filtres a cada decisió. El rock és la seva identitat.

Va ser al novembre de 2025 quan Dan Peralbo i El Comboi van baixar dels escenaris  per endinsar-se a l’estudi de Montgrí (Cala Vento), on van enregistrar el que divendres passat va sortir a la llum com el seu segon disc: Quin goig

El disc el conformen 11 cançons que proposen un viatge per l’univers de la banda. Entre guitarres i melodies que s’enganxen, la genuinitat característica dels de Torelló travessa l’auricular per arribar a cada part del cos i de l’anima de qui l’escolta. 

Quin goig anirà acompanyat d’una gira amb els festivals més destacats del nostre país com el Cruïlla, el Vida, l’Embassa’t… i de les millors festes majors on es podrà veure el més característic del grup: el seu directe. Fresc, genuí i electrificant, veure Dan Peralbo i El Comboi dalt de l’escenari és com banyar-te al mar després d’un hivern llarg, el cos i l’ànima bateguen perquè gaudeixen d’una experiència única dins del panorama musical actual. 

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.