Connect with us

Art Visual

Meet a Designer, iniciativa per crear una comunitat de dissenyadors

Publicat fa

el

El dijous 18 d’octubre va tenir lloc el primer esdeveniment de MaD (Meet a Designer), una iniciativa espontània de sis dissenyadors de Madrid que han decidit començar a fomentar una nova visió del sector, més social, més unida i que faci de l’heterogeneïtat un punt de força i no una causa de fragmentació.

Paloma Àvila (Half & Twice), Francesco Furno Pablo Galeano (relajaelcoco), Gema Navarro (Rifle), Santos Henarejos i Wences Sanz han passat de quedar al bar per parlar dels problemes del sector a impulsar una iniciativa que fomenti l’acció més enllà de la queixa.

En aquest sentit el MaD és un experiment que intenta reunir a tot tipus de dissenyadors de Madrid per parlar sobre el disseny, sense importar l’edat o el nivell professional, i definir com es pot canviar la ciutat. Sobretot, com pot crear una millora a mitjà i llarg termini perquè tots els agents del sector generin una xarxa que impulsi un canvi concret.

L’ESDEVENIMENT

El primer MaD es va celebrar en el IED Innovation Lab de Carabanchel. Un lloc amb un ambient especial, idoni per plantejar el naixement d’una activitat ambiciosa que ha rebut ja el suport de 100 professionals. Aquests companys van participar amb actitud positiva en unes taules de treball i van debatre entorn del lema plantejat com a temàtica principal de la primera trobada: “Què pot fer el disseny per la ciutat de Madrid.”

El to de la trobada va ser informal perquè els organitzadors volien recrear un espai distès per al diàleg i l’anàlisi. “Ens hem adonat que, per a molts, ha estat un moment necessari i fonamental per parar i analitzar el context”, afirmen.

En total es van generar 10 taules de treball, cadascuna formada per dos professionals d’àrees diferents del sector del disseny estratègic, editorial, branding, de serveis, digital, interactiu/audiovisual, en les quals perfils junior i sènior s’ajuntaren per parlar dels punts forts i febles del nostre sector i per crear unes conclusions que serveixin de base per als següents esdeveniments MaD.

ELS OBJECTIUS A CURT I LLARG TERMINI

Meet a Designer vol bastir ponts entre tots els creatius de la ciutat de Madrid, perquè només a través del diàleg es pot aconseguir tenir una millor percepció del propi sector. Un dels objectius és reduir aquesta bretxa generacional entre junior i sènior que s’ha anat creant amb els anys. Meet a Designer pretén compartir unes conclusions després del debat de cada esdeveniment, que resumeixi els punts més importants i fomenti la lliure difusió de coneixement que permeti a tots els dissenyadors, no solament als assistents, ser partícips d’aquest nou moviment.

EL DESENVOLUPAMENT

Alguns membres del col·lectiu havien organitzat ja altres esdeveniments, des de “Ladies, Wine and Design Madrid” de Paloma Àvila, als “PlayRestart” de Wences Sanz. En aquest cas, es volia trencar amb l’esquema tradicional de comunicació unidireccional i aconseguir que les tots els participants poguessin donar la seva opinió.

El format final va sorgir després de molts mesos de conceptualització, tenint clar des del principi que la millor estructura per fomentar la relació entre dissenyadors és realitzar taules rodones mixtes en les quals cadascú conegui a persones d’altres sectors i empreses, fomentant el diàleg i la transferència de coneixement entre disciplines i trajectòries.

El primer MaD ha estat un trampolí per a noves idees, però alhora una experiència necessària per millorar dinàmiques, perfeccionar l’estructura i aconseguir un entorn propici per al diàleg i l’anàlisi.

Amb la satisfacció d’haver aconseguit els objectius en aquesta primera edició, MaD es prepara per al següent esdeveniment en el qual es comptarà amb altres agents implicats en el sector. L’ADG hi tornarà a col·laborar per aportar experiència i, sobre tot, per aprendre’n.

www.adg-fad.org

Art Visual

El duet de música electrònica TREZOR presenta el clip GET DOWN

Published

on

By

El duet de música electrònica, TREZOR estrena el clip GET DOWN, gravat amb un iphone i rodat a diferents botigues de vinils de Barcelona, és la darrera entrega visual del seu disc EQUALITY. Mar (Murfila) i Way, estan preparant per a la propera temporada nou material sota la producció de Stefano Maccarrone de Abuela Studios, responsable dels treballs de Rigoberta Baldini, Carlos Sadness i Delafé i les Flores Azules entre d’altres.

TREZOR ha presentat diversos clips en plataformes socials, utilitzant cadascun com a altaveu per reivindicar problemàtiques socials: B-SIDE, MY PASSENGER, HUNGRY VAMPIRES, BECOME A ROBOT creant el moviment SOCIAL DANCE, música de ball per combatre l’homofòbia, transfòbia, racisme, sexisme, propagant missatges de diversitat i tolerància.

Amb GET DOWN volen homenatjar les botigues de discos i reivindicar el vinil com a suport musical, un objecte que ajuda l’oient a valorar i entendre la filosofia que hi ha darrere de cada treball discogràfic.

TREZOR: “A vegades, anar a comprar un disc resulta millor que el mateix disc. El ritual de desenvolupar-lo, l’electricitat estàtica, l’olor de tinta, el frec sensual del microsolc amb els rovells dels dits… Desplaceu l’agulla delicadament i espereu que el misteri es resolgui. Els més nostàlgics seguim dignificant la música a les botigues de discos, per sentir-nos descobridors de tresors, per retre homenatge a la cultura corrent i per embolicar-nos en un ritual únic de diàlegs musicals amb el propietari del local. No oblidem mai, que hi ha aquests llocs de culte d’on pots sortir amb el millor disc de la teva vida, literalment, entre les teves mans. A les botigues de discos la cultura musical es comparteix gràcies a persones simplement apassionades com Lupen. Volem agrair a Crokan’s Mutant Store per deixar-nos rodar aquest videoclip al seu espai ple d’art i amor.”

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.