Connect with us

Art Visual

Conferència sobre els 10 anys de l’estudi de disseny Moruba

Publicat fa

el

El dimecres passat 24 d’octubre van visitar l’ADG Talk des de Logronyo Daniel Morales i Javier Euba que, junts, formen l’estudi Moruba. L’acte, al que van assistir més de 150 persones, va ser moderat per Albert Martínez López-Amor, col·laborador habitual de Moruba i de l’ADG-FAD.

Per l’ocasió, Moruba va preparar una presentació especial que, sota el títol “10 anys de Moruba“, va representar per als dissenyadors un exercici de reflexió i balanç de la seva dècada d’experiència en la professió.

Així, a través de 10 conceptes clau que han articulat i marcat la seva carrera, Daniel Morales i Javier Euba ens van acostar als seus inicis, a la seva manera de concebre i sentir el disseny, al seu dia a dia, a la seva relació amb els clients, als seus projectes, experiències i divertides anècdotes que els hi han passat a la seva terra de vins. En aquest context, el vi ha marcat sens dubte la trajectòria de l’estudi, però Moruba fuig de l’etiqueta d'”especialistes en packaging de vins” que sovint se’ls atribueix. Moruba és molt més que això.

Talk de Moruba al Disseny Hub Barcelona

LA GOSADIA
Moruba neix el 2008, coincidint amb l’esclat de la crisi financera, “amb molta valentia, amb la intenció d’afrontar els projectes gaudint i decidits a presentar propostes que fossin interessants”. Aquell any van decidir afrontar un projecte de vi amb valentia i, segons ells mateixos afirmen, també amb un punt d’inconsciència: Matsu, una metàfora de la vida i de l’evolució del vi que, després de 10 anys, no ha perdut vigència.

EL RUMB
En crear l’estudi, l’objectiu no era arribar a cap lloc sinó gaudir durant el camí. “Estàvem perduts, però érem conscients”, va explicar Moruba.
Tot i que en la seva trajectòria proliferen els projectes de packaging de vi, Moruba va presentar als assistents el desenvolupament de diferents treballs d’identitat corporativa, editorial i cartelleria com a mostra de les diferents tipologies d’encàrrecs que abasten.

LA CONFIANÇA
Una de les paraules que més repeteixen i valoren a l’estudi. El client ideal per Moruba és “aquell que es deixa fer, com un pacient quan va al dentista”.

EL NO
Per Moruba, una paraula màgica i positiva que els persegueix des de fa 10 anys. Al ser una estructura petita, Moruba ha après a seleccionar i a dir que no de la forma més senzilla i empàtica possible. Per contrapartida, també ha rebut “noes” petits, mitjans i grans, dels quals n’han après molt.

‘Garnachas’ disseny de Moruba

EL VI
El vi és “sagrat” per Moruba de la mateixa manera que ho és per Logronyo. Aquest context de treball els ha brindat grans satisfaccions però també els ha ocasionat algun moment complicat, quan es van adonar que els projectes relacionats amb el vi acaparaven la feina a l’estudi. Després d’un temps de reflexió, van decidir retrobar-se amb el vi i van aprendre a gaudir-lo i a treballar els projectes des d’un punt de vista més ampli, que no es limités a l’ampolla sinó que impliqués altres formats.

ELS DESITJOS
Moruba va explicar que no té experiència ni temps per anar a la recerca de clients. Malgrat això, van expressar la seva gratitud per haver pogut complir desitjos que tenien i dur a terme projectes que anhelaven amb cerveceras artesanes, de les quals sorgeixen projectes com Mateo & Bernabé and friendsPàrquing BeerDolina o Hipótesis.

L’ÈXIT
Moruba se sent reeixit per treballar en el que els agrada. Expliquen que rebre premis i invitacions per donar xerrades, guanyar notorietat en definitiva, també els ha causat problemes. El canvi de percepció pública, per exemple, els ha tancat la porta a determinats clients. Advoquen, per tant, per tornar als inicis, a la gosadia d’aquest 2008 i a no pensar en termes de premis i conferències.

LA PROMISCUÏTAT
“Els clients són promiscus per naturalesa. I els dissenyadors també”, afirmen. Per molt que s’hagi construït una relació llarga i satisfactòria entre un dissenyador i un client, o entre un dissenyador i un col·laborador, la seva experiència els ha portat a comprovar que la fidelitat no sempre és possible.

LA BARALLA
Com a part fonamental de la relació amb el client. Barallar en el bon sentit, perquè Moruba creu en els projectes que presenta al client, perquè sap que la proposta que plantejarà funciona.

LES EXPECTATIVES
Expectatives del futur. Expectatives del client. Expectatives de la vida. Moruba advoca per no tenir grans expectatives i sí una bona qualitat de vida. “La felicitat és gaudir del que fas el dia a dia”, conclouen.

A l’apartat dedicat als nostres socis Talent, vam convidar a Clàudia Portús a realitzar una intervenció lliure com a “Telonera” del talk, on va presentar alguns dels seus projectes més destacats, com ‘Learn to Identify‘, i va reivindicar la figura de l’estudiant en pràctiques advocant per la seva dignificació.

Art Visual

“Historias del punk” un còmic de Carlos Azagra i Encarna Revuelta

Published

on

By

Serveix una canya ben fresqueta i acosta’t a la barra del bar perquè en Pedro Pico i Pico Vena venen a explicar-te les seves històries més punkarres.

“A veure, tot va començar l’any… No ho sé… quin any van sortir els Sex Pistols? El 1977?” Benvinguts a HISTORIAS DEL PUNK. Un còmic en què Carlos Azagra i Encarna Revuelta han encarregat als seus personatges Pedro Pico i Pico Vena que facin un bon repàs a la història del punk espanyol. Un viatge a peu per la memòria creuant a través d’esdeveniments, concerts, festivals, anècdotes ben sucoses, estils i una barbaritat de grups fent canya. Perquè com bé diuen… “Si no somos nosotros los que contamos la historia… alguien la contará. Y seguramente mal.”

HISTORIAS DEL PUNK és un homenatge a tots els grups, als primers concerts, als locals, la lluita per defensar aquests espais, i a la contrainformació. Un repàs a les ràdios lliures, l’antimilitarisme, el respecte a ser diferent i la diversitat d’estils. No és un tractat amb dates i evolucions, sinó un còmic sobre una cosa que va passar i que encara passa. Molts dels que van començar amb el Punk van acabar en altres corrents com el Heavy, el Trash, el Rock Urbà, el Power-Pop o ves-te’n a saber què… però queda en tots una cosa que es va anomenar l’actitud, la postura vital davant la vida i contra els que controlen el cotarro. Aquesta és la idea, una mirada enrere amb sentit de l’humor, dedicat sobretot a aquells que no van viure aquelles mogudes. AZAGRA i REVUELTA.

Va ser a Madrid i Barcelona, ​​on van sorgir les primeres bandes. Grups com Kaka de Luxe, Paralisis Permanente i La Banda Trapera del Río van ser pioners a adoptar l’estil musical del punk britànic, així com la seva actitud provocadora i les seves lletres crítiques per trencar amb les normes i la moral de l’època.

Però aquest còmic vol fer un repàs tant als més coneguts com als que no van copar els titulars. Són molts els grups que formen la història del punk i que van sonar a les emissores, ho van donar tot a festivals i garitos, van passar de mà en mà en cassettes. A les pàgines d’aquest còmic brinden per ells. T’asseguro que les vinyetes de HISTORIAS DEL PUNK et sonaran molt bé.

El 3 de març arrenca la prevenda del còmic a la web de Grafito Editorial. Un còmic de 136 pàgines a tot color, enquadernat en rústica amb solapes, mida 17x24cm. Els lectors trobareu packs exclusius i divertides recompenses que es desvetllaran dies abans que comenci la prevenda i que només et podran aconseguir fins al 23 de febrer. El còmic arribarà a les llibreries el 3 d’abril. Unes setmanes abans s’anunciaran les presentacions i sessions de signatura, on podreu veure’n els autors i emportar-los a casa el còmic dedicat. Fins aleshores aquí podeu llegir les primeres pàgines de HISTORIAS DEL PUNK.

www.grafitoeditorial.com

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.