Connect with us

Art Visual

Conferència sobre els 10 anys de l’estudi de disseny Moruba

Publicat fa

el

El dimecres passat 24 d’octubre van visitar l’ADG Talk des de Logronyo Daniel Morales i Javier Euba que, junts, formen l’estudi Moruba. L’acte, al que van assistir més de 150 persones, va ser moderat per Albert Martínez López-Amor, col·laborador habitual de Moruba i de l’ADG-FAD.

Per l’ocasió, Moruba va preparar una presentació especial que, sota el títol “10 anys de Moruba“, va representar per als dissenyadors un exercici de reflexió i balanç de la seva dècada d’experiència en la professió.

Així, a través de 10 conceptes clau que han articulat i marcat la seva carrera, Daniel Morales i Javier Euba ens van acostar als seus inicis, a la seva manera de concebre i sentir el disseny, al seu dia a dia, a la seva relació amb els clients, als seus projectes, experiències i divertides anècdotes que els hi han passat a la seva terra de vins. En aquest context, el vi ha marcat sens dubte la trajectòria de l’estudi, però Moruba fuig de l’etiqueta d'”especialistes en packaging de vins” que sovint se’ls atribueix. Moruba és molt més que això.

Talk de Moruba al Disseny Hub Barcelona

LA GOSADIA
Moruba neix el 2008, coincidint amb l’esclat de la crisi financera, “amb molta valentia, amb la intenció d’afrontar els projectes gaudint i decidits a presentar propostes que fossin interessants”. Aquell any van decidir afrontar un projecte de vi amb valentia i, segons ells mateixos afirmen, també amb un punt d’inconsciència: Matsu, una metàfora de la vida i de l’evolució del vi que, després de 10 anys, no ha perdut vigència.

EL RUMB
En crear l’estudi, l’objectiu no era arribar a cap lloc sinó gaudir durant el camí. “Estàvem perduts, però érem conscients”, va explicar Moruba.
Tot i que en la seva trajectòria proliferen els projectes de packaging de vi, Moruba va presentar als assistents el desenvolupament de diferents treballs d’identitat corporativa, editorial i cartelleria com a mostra de les diferents tipologies d’encàrrecs que abasten.

LA CONFIANÇA
Una de les paraules que més repeteixen i valoren a l’estudi. El client ideal per Moruba és “aquell que es deixa fer, com un pacient quan va al dentista”.

EL NO
Per Moruba, una paraula màgica i positiva que els persegueix des de fa 10 anys. Al ser una estructura petita, Moruba ha après a seleccionar i a dir que no de la forma més senzilla i empàtica possible. Per contrapartida, també ha rebut “noes” petits, mitjans i grans, dels quals n’han après molt.

‘Garnachas’ disseny de Moruba

EL VI
El vi és “sagrat” per Moruba de la mateixa manera que ho és per Logronyo. Aquest context de treball els ha brindat grans satisfaccions però també els ha ocasionat algun moment complicat, quan es van adonar que els projectes relacionats amb el vi acaparaven la feina a l’estudi. Després d’un temps de reflexió, van decidir retrobar-se amb el vi i van aprendre a gaudir-lo i a treballar els projectes des d’un punt de vista més ampli, que no es limités a l’ampolla sinó que impliqués altres formats.

ELS DESITJOS
Moruba va explicar que no té experiència ni temps per anar a la recerca de clients. Malgrat això, van expressar la seva gratitud per haver pogut complir desitjos que tenien i dur a terme projectes que anhelaven amb cerveceras artesanes, de les quals sorgeixen projectes com Mateo & Bernabé and friendsPàrquing BeerDolina o Hipótesis.

L’ÈXIT
Moruba se sent reeixit per treballar en el que els agrada. Expliquen que rebre premis i invitacions per donar xerrades, guanyar notorietat en definitiva, també els ha causat problemes. El canvi de percepció pública, per exemple, els ha tancat la porta a determinats clients. Advoquen, per tant, per tornar als inicis, a la gosadia d’aquest 2008 i a no pensar en termes de premis i conferències.

LA PROMISCUÏTAT
“Els clients són promiscus per naturalesa. I els dissenyadors també”, afirmen. Per molt que s’hagi construït una relació llarga i satisfactòria entre un dissenyador i un client, o entre un dissenyador i un col·laborador, la seva experiència els ha portat a comprovar que la fidelitat no sempre és possible.

LA BARALLA
Com a part fonamental de la relació amb el client. Barallar en el bon sentit, perquè Moruba creu en els projectes que presenta al client, perquè sap que la proposta que plantejarà funciona.

LES EXPECTATIVES
Expectatives del futur. Expectatives del client. Expectatives de la vida. Moruba advoca per no tenir grans expectatives i sí una bona qualitat de vida. “La felicitat és gaudir del que fas el dia a dia”, conclouen.

A l’apartat dedicat als nostres socis Talent, vam convidar a Clàudia Portús a realitzar una intervenció lliure com a “Telonera” del talk, on va presentar alguns dels seus projectes més destacats, com ‘Learn to Identify‘, i va reivindicar la figura de l’estudiant en pràctiques advocant per la seva dignificació.

Art Visual

MARIA RODÉS Feat. DELAFÉ “Hechizo” Single Digital i Videoclip

Published

on

By

Avanç del seu proper àlbum. “Hechizo”, en col·laboració amb DELAFÉ, llisca entre els ritmes sincopats del reguetó contemporani i la sofisticació atmosfèrica de l’electrònica francesa.

Hi ha discos que són un salt al buit creatiu, un exercici de desconstrucció que molt pocs artistes gosen emprendre. Després de “Chico Bueno”, una cançó que ens va presentar juntament amb BRONQUIO, “Hechizo” és el segon avenç d’un projecte amb què Maria Rodés explora els racons més profunds i complexos de l’enamorament, aquest estat de bogeria temporal tan plaent com necessari en què un veu l’altre com a perfecte. Una oda a l’obsessió romàntica en què la línia entre l’amor idealitzat i el deliri es difumina, desbordant els límits del que és possible.

“Hechizo” llisca entre els ritmes sincopats del reguetó contemporani i la sofisticació atmosfèrica de l’electrònica francesa. Aquesta dualitat no és casual: reflecteix la tensió inherent al tema central de la cançó, en què allò físic i allò transcendental s’entrellacen. Amb la producció de Maria i Joel Condal i la coproducció de ZABALA i BRONQUI, el so manté un equilibri entre el carnal i l’eteri sense caure mai al clixé de gènere. A més, la cançó forma part de la banda sonora de la nova pel·lícula de Maria Ripoll, “También Esto Pasará”, que veurà la llum a la primavera i per a la qual Maria Rodés ha compost la música original juntament amb Simon Smith, a més d’aportar diverses cançons del seu repertori.

Però, a més, per a aquesta declaració de desig i devoció, Maria compta amb la col·laboració d’Óscar D’Aniello (DELAFÉ), l’afinitat temàtica del qual potencia la intensitat de la peça (Óscar també està d’estrena presentant el seu nou disc, “Amor”, i la tornada del seu antic projecte DELAFÉ I LAS FLORES AZULES). Junts encapsulen l’eufòria i la fragilitat d’una connexió humana que consumeix i transforma, en què cada petó actua com un catalitzador del que és màgic i inevitable.

Com a colofó ​​a un exercici creatiu com aquest, “Hechizo” ve acompanyada d’un exquisit videoclip d’animació signat per Néstor F., que ja va treballar amb Maria a l’àlbum de country que va compondre juntament amb L’ESTRELA DE DAVID.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.