Connect with us

Art Visual

Ana Zelich, premi Laus d’Honor 2019

Publicat fa

el

En la 49ª edició dels prestigiosos Premis ADG Laus de Disseny Gràfic i Comunicació Visual, la junta de l’Associació de Directors d’Art i Dissenyadors Gràfics del FAD (ADG-FAD) ha decidit distingir la dissenyadora gràfica i directora creativa Ana Zelich amb el Laus d’Honor 2019, menció que es concedeix anualment a aquells professionals del sector del disseny i la comunicació que han tingut una trajectòria encomiable i de mestratge per a tota la professió.

Pionera del branding televisiu al nostre país, el treball d’Ana Zelich es desenvolupa en paral·lel a l’evolució de l’animació i la gràfica aplicada a la imatge en moviment, des de l’etapa inicial de la televisió analògica fins a la digital.

Zelich va ser pionera en la creació de projectes gràfics amb l’aparició i ús dels primers ordinadors en l’entorn del disseny, concretament com a realitzadora i directora d’art d’Animàtica (primera empresa fundada al nostre país especialitzada en animació 3D), que va ser responsable d’innovadores capçaleres durant la dècada dels 80 fetes per a TV3, com per exemple la d’Arsenal, amb disseny gràfic de Peret i realització d’Aixalà.

Posteriorment, al 1989, juntament amb dos dissenyadors gràfics de TV3 (Luís Rueda i Neus Grabulosa), va fundar el seu propi estudi: Zoptic.

Els objectius de Zoptic eren donar valor a les idees i decidir, després, quina tècnica era la millor per expressar-les, anar més enllà del 3D. Va posar el seu segell creatiu a televisions com ETB, Canal 9 o Canal Sur. També ho va fer a Canal +, per a qui va fer totes les primeres peces des de l’emissió en proves. L’any 1994 la van contractar com a directora d’art del canal.

Més endavant, ja al 2001, Zelich va fundar i dirigir Zeligstudio, un dels estudis creatius amb més reconeixements, que ha dissenyat i dirigit nombrosos projectes de branding per canals de televisió nacionals, internacionals, informatius i programes de diferents formats.

A partir del 2013 centra el seu treball en l’àmbit expositiu a Mediapro Exhibitions, on combina la direcció d’art en projectes museístics arreu del món amb la direcció de la imatge corporativa per a empreses del grup Mediapro i canals de televisió.

El lliurament del premi tindrà lloc el proper dijous 20 de juny durant la Nit ADG Laus’19, la cita anual de la comunitat creativa a Barcelona, on es donen a conèixer els Premis ADG Laus als millors projectes del sector en cinc categories diferents: Disseny Gràfic, Digital, Publicitat, Audiovisual i Estudiants. Enguany, la Nit ADG Laus formarà part de la programació de la Barcelona Design Week, co-organitzada pel FAD (Foment de les Arts i del Disseny) i BCD (Barcelona Centre de Disseny), i impulsada per l’Ajuntament de Barcelona.

Paper destacat d’Ana Zelich a l’Exposició «El millor disseny de l’any» i al Magabook ADG Laus 2019

El 17 de maig es va inaugurar «El millor disseny de l’any», l’exposició que recull tots els premiats d’enguany en les diferents disciplines de les associacions que conformen el FAD (moda, arquitectura i urbanisme, arts plàstiques i disseny gràfic i comunicació visual). L’exposició, organitzada en col·laboració amb el Museu del Disseny de Barcelona, compta amb una secció dedicada a les cinc etapes creatives d’Ana Zelich: Animàtica, Zoptic, Canal+, Zeligstudio i Mediapro Exhibitions. Un viatge audiovisual per la història de la imatge en moviment i el branding televisiu des dels anys 80 fins als nostres dies a través de l’obra d’aquest referent creatiu, Laus d’Honor 2019.

Alhora, la nova edició del Magabook ADG Laus, l’anuari dels premis, retrà un petit homenatge a la dissenyadora amb la recopilació de reflexions d’amics, col·laboradors i els seus admiradors més fervents, a través de xerrades amb artistes, creatius audiovisuals, gestors culturals, productors, dissenyadors, músics i periodistes. Ha comptat amb la participació de Luís Rueda, Jaume Roures, Coaner Codina, Ignasi Gozalo i Martin Lambie-Nairn, entre d’altres. A més, s’hi podrà llegir l’entrevista que li han realitzat directament, on reflexiona sobre la seva trajectòria en el panorama de la televisió espanyola, diversos projectes i la seva visió de l’actualitat de la disciplina. L’entrevista íntegra s’inclourà en aquesta publicació de l’ADG-FAD, que es posarà a la venda a partir del 20 de juny.

Art Visual

El Festival In-Edit tanca la programació pel 2024

Published

on

By

El Festival In-Edit a presentat la programació completa de la seva XXII edició, que se celebrarà del 23 d’octubre al 3 de novembre als cinemes Mooby Aribau Multicines, comptarà amb més de 60 documentals musicals.

L’estrena mundial de “La Joia”, la crònica de vertiginós ascens a icona generacional de Bad Gyal dirigida per David Camarero donarà el tret de sortida a 11 dies de cinema i música amb una de les programacions més potents d’aquests 22 anys de festival.

Pel primer anunci de títols van desfilar pesos pesants com Blur, Die Antwoord, Devo, The Black Keys, Simple Minds, Brian Jones, The Mars Volta, Genesis P-Orridge o Swamp Dogg. A tots ells se sumen ara el grup escocès de post rock Mogwai; un referent de l’indie com Pavement; la icona country June Carter; la cantautora folk-rock Ani DiFranco; el fenomen urban neomelòdic napolità Liberato; i rapers clàssics de la talla de Notorious B.I.G., Method Man, Dr. Dre o Snoop Dogg.

Altres novetats inclouen al grup de hard rock Steppenwolf i el seu “Born to be wild”; el mític pianista de jazz Erroll Garner; el revolucionari saxofonista de jazz d’avantguarda Ornette Coleman; les pel·lícules del grup post-industrial Coil; i l’enlluernador planter d’artistes que van fer història en el prestigiós Festival de Jazz de Montreux: Aretha Franklin, Marvin Gaye, Quincy Jones, Nina Simone o David Bowie, per citar-ne uns pocs.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.